O MNIE       O PROJEKT i...      O FREEDOM    O TAFTYLI

wtorek, 25 stycznia 2011

RZEMIEŚLNICY

Jestem zafacynowana dobrym RZEMIOSŁEM.
Ubolewam nad tym, że tak mocno podupadły te tradycje w naszym kraju, a było się czym chwalić, było:(

Nie dba się o poziom nauczania rzemiosła.
Nie dba się o poziom wykonawstwa.
Nie dba się o prawidłową i owocną współpracę między projektantami, a rzemieślnikami.

Znacie napis na rysunkach technicznych wykonać zgodnie ze sztuką...
ZE SZTUKĄ!!

Prawdziwie dobry rzemieśnik = artysta, może nam wnieść do projektu bardzo wiele, służyć nam wiedzą i doświadczeniem wypływającymi z wieloletniego obcowania z danym materiałem.

Chciałam już dawno zacząć pokazywać przykłady takiej dobrej współpracy, ale musiałabym się temu mocno poświęcić, a na to mi czasu brak.
Pomyślam, że będę przedstawiać coś ze swojego podwórka, gdzie od czasu do czasu spotykam takich mistrzów.
Niestety nie mam jeszcze żadnych zdjęć, ale jak się dorobię to pokażę. Będzie to niestety ograniczona ilość, bo tak jak każdy mam swoje ulubione materiały, wykonawców i nie zawsze mogę pozwolić sobie na szukanie ciekawych rozwiązań bo ważniejsze dla klienta jest pewne, solidne, a przede wszystkim szybkie rozwiązanie.
Więc za jakiś czas zapraszam do mocno okrojonego kącika dobrego rzemiosła:)
Mam nadzieję, że wytrwam w tym postanowieniu:)

Piszę o tym po rozmowie, którą jakiś tydzień temu słyszałam w Trójce. Rozmowa trochę na inny temat, ale kilka wątków przypomniało mi o moim dawnym pomyśle:)
(Rozmowa na temat książki Myślenie architekturą - Peter Zumthor. Wstąpcie tutaj aby dowiedzieć się więcej o książce i rozmowie.)

3 komentarze:

  1. Zumhort to mój ulubiony architekt! Miał kiedyś wykład w Krakowie:) jest przeagenciarz i pamietam, ze na pytanie o jego ulubiony obiekt arch. powiedział że to jest wolnostojąca, stara ściana przed domem jego babci:) ale fakt- to super przykład na architekta dla którego rzemiosło to podstawa. Twój pomysł przedni.

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz ty Kasia!:) Nie wiedziałam że to Twój ulubiony:)
    A czy pomysł się zrealizuje to jeszcze zobaczymy:) zobaczymy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. trzymam kciuki i będę śledzić. (on na tym odczycie Z. powiedzial bach wprost, ze jego najwieksze wtedy dzialo termy w alpach, za ktore dostawal mase nagrod powstalo przez przypadek...bo kamieniarz musial pociac kamien bo mu nie wszedl na auto- i za to tego goscia cholernie lubie:)). zaedn le artist.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Bardzo proszę o nie umieszczanie reklam.